2009. december 31., csütörtök

2009. december 15., kedd

Kórházvonat

Édesapámmal beszélgettem vasárnap, természetesen szóbakerült a munkahelye, és az ott lezuhant gép is. Azon viszont meglepődtem, hogy a kollégái a román forradalom idején, mikor Temesváron lövöldözések voltak, Dunakeszin a Bhv-kból villámgyorsan kikapták a székeket, majd ágyakat behelyezve kórházvonattá alakították át őket.Üzembe állítólag nem kerültek, a későbbiekben visszaépítették a székeket is.
Ha azok a falak mesélni tudnának....
:)

2009. december 13., vasárnap

Aktuális!

Költségcsökkentésként javasolnám az alabbi képen látható lehetőséget, mellyel őseink már sikeresen próbálkoztak:
:) :) :)



Kép forrása: ww2incolor



Megvannak az engedélyek!

Tóth Robi barátom ismét egy jó hírt hozott pénteken, megkaptuk a kutatási engedélyt a Pilisi Parkardő ZRt Gödöllői egységétől az Erdőkertes és Veresegyház közötti területen lezuhant gép felkutatására. Így már, az önkormányzat engedélye mellett, minden jogi akadály elhárult a munka megkezdése elől. Az első kutatási napot szombatra tervezzük, reméljük az időjárás kegyes lesz hozzánk. Mielőtt még valaki arra gondolna, hogy ott fakivágás, tereprendezéssel járó munkák kezdődnének, tájékoztatnám, hogy ilyenre nem kerül sor, kizárólag az aljnövényzet, és nyomokban a kb. 20-30 cm-es talajréteg kerül átvizsgálásra, a fenyőerdő bárminemű károsítása nélkül. Az ott feltalált alkatrészek és maradványok a későbbiekben a veresgyházi önkormányzat gyűjtenényét fogják gyarapítani. Remélhetőleg, tavasszal egy kiállítás és előadás keretein belül részletesebb bemutatót és egy emléktábla- avatást is tarthatunk majd.



2009. december 7., hétfő

Dunakeszi 2009.12.05.

A hírek egyre jobbak, Bessnyői úrral szombaton találkoztunk Dunakeszin. Négy órán keresztül sétáltuk a gyártelep körül, Bessnyői úr fiatalokat megszégyenítő tempójában. Rengeteg érdekes információt kaptunk tőle, melyeket most próbálunk rendszerezni, összetolni, hogy megpróbáljuk teljesebbé tenni hiányos mozaikunkat.
A repülőgép zuhanásának történetén kívül rengeteg új és érdekes információt kaptam Dunakeszi háborús történetével kapcsolatban.
Ilyen információ, hogy Dunakeszi városát mindössze 10 német soldat és egy tiszt védte, gondolom mellettük még néhány magyar is lehetett. De fény derült az Attila vonal Dunakeszin áthúzódó helyére is. Mindezekről és a város védőit rettegésben tartó szovjet mesterlövészekről néhány nap múlva olvashat.

Az épület sarkáról lőtt a rohamlöveg a szovjet mesterlövészre. A képen Besnyői Pál és Szokolai Tibor

2009. december 2., szerda

Dunakeszi ismét

Ma nagyon jó hírt kaptam Pécsek Imre kollégámtól, a Vasutas Magazin főszerkesztőjétől. Ugyanis a nemrég megjelent, velem készített  riport kapcsán egy olvasói levél érkezett hozzá, melyben Bessenyői Pál nyugalmazott műszaki főfelügyelő megírta, hogy ő is szemtanúja volt a Dunakeszi Járműjavító területére zuhant repülő tragédiájának. A levélben leírtak tökéletesen passzolnak Dósai József visszaemlékezésével (a szemtanú, akinek visszaemlékezése, baráti kisugárzása elindította a kutatást), immáron ez a harmadik leírás a zuhanásról. Bessenyői úr még a mai napig is Dunakeszin lakik, a becsapódás közelében remélhetőleg a napokban tudok vele egyeztetni egy időpontot egy kis baráti beszélgetésre ama viharos időszakról, és meg tudjuk nézni a helyszínt is. Ha szerncsénk van, akkor az üzem azon területére zuhant, ahol kevésbé történtek építkezések, munkafolyamatok. Így lehet esélyünk egy műszeres keresésre is, ami sikerrel kecsegtetne.
Meglepő, hogy eme világban többen is össze tudunk fogni (mások által ócska, használhatalan vasdaraboknak nevezett) repülőgépmaradvnyok felkutatása ügyében, pénzt, időt, energiát nem kímélve, hogy egy apró, ismeretlen és elfeledett történelmi pöttyöt felkutassunk, megvilágisítsunk. 

2009. december 1., kedd

Bf-109 /2

Egy kis lépés, de az a lényeg, hogy előre. Több vonalról is megerősítést nyert, hogy a maradványok egy Bf-109 -es vadászerpülőgép maradványai. Így szinte biztos, hogy a gép Isaszeg felett kapott találatot, szemtanuk és a CsJ. szerint is a pilóta kiugrott, de sajnos belehalt a sérülésekbe. A gép pilótája a zuhanás helyszínétől egy kilométerre ért földet, a Gödöllő-Valkó közötti műút mellett.