Szombaton nem izgult egyikünk sem az eső miatt, inkább az foglalkoztatott mindenkit, hogy vajon rálelünk-e a gépre. Tóth Robi barátom sok munkát fordított a kutatásra,az eredmény főként az ő érdeme. A döntő lépést Sanyi bácsi útmutatása jelentette. Robi lebeszélte az időpontot, Sanyi bácsi jött, látott, mutatott....mi meg néhány óra erdei séta után ráleltünk a maradványokra. Hogy milyen típus? Csak tippünk van.
Valószínűsíthetően 1944.07.02-án Isaszeg felett lelőtt Bf-109, azaz a hírhedt Messerschmitt-109-es.
Némi információ a gépről: ITT: Bf-109
A helyszínen talált néhány maradvány:
FOLYT.KÖV.
Hali
VálaszTörlésA négyszögletes fedél, színe nagyon emlékeztet engem az RLM 66 schwarzgrau-ra ami a német kabinbelsők színe volt egykor. Lehet, hogy kabinalkatrész? Majd átböngészem a kabinfotókat hátha megtalálom a pontos helyét.
Üdv Viktor
Gratulálok ! Jók a darabok, kráter nem volt ? A gép hason csúszott vagy becsapódott? Üdv: Sumi
VálaszTörlés:)
VálaszTörlésÜdv!
Ez csak a harmada a roncsoknak, krátert találtunk,DNY-ÉK irányú, 1 méter mélységű. A gép Isaszeg felől érkezett (ezt támasztották alá a szemtanúk beszámolói. A területet akkoriban sűrű tölgyes borította,az ágak valamelyest tompították a zuhanást, nagyjából azon a részen zuhant le, ahol nagyapád segélyhelye volt. A krátert ősszel a honvédség vette birtokba (hagytak maguk után nyomokat).